loading...

طراحي سايت سايتكد

شركت سايت كد تيم متشكل 25 نفراز توسعه دهنگان و طراحان سايت است كه توجه ويژه اي بر جنبه هاي توسعه UX دارند.

بازدید : 197
11 زمان : 1399:2

12 توصيه كاربردي براي افزايش نرخ تبديل سايت از طريق اينگيجمنت

براي آن دسته از افرادي كه در حوزه بازاريابي اينترنتي يا به طور اختصاصي ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي‌كنند، نرخ تبديل (Conversion Rate Optimization) يك معيار بسيار اساسي محسوب مي‌شود. در كسب‌وكارهاي اينترنتي معمولا فروش از طريق يك دكمه فراخوان يا اقدام به عمل صورت مي‌گيرد كه بايد آن را بسيار هوشمندانه طراحي كرد. به هر حال اگر قصد داريد كه سايت شما اعتماد كامل بازديدكنندگان را جذب كند، بايد تلاش كنيد كه بسيار جذاب و تعاملي باشد. يكي از بهترين راه‌ها براي افزايش نرخ تبديل، تعاملي بودن وبسايت و علاقمندي كاربران به آن است. به هر اندازه كه نرخ تبدل ياCRO يك سايت بالاتر برود، به همان ميزان نيز فروش شما بالاتر خواهد رفت. اما منظور از نرخ تبديل چيست؟

فرض كنيد مخاطب به سايت شما وارد مي‌شود، ممكن است حتي براي دقايق طولاني نيز حضور داشته باشد. اما در نهايت آن چيزي كه مدنظر شما بوده را انجام نداده است. يعني نه محصولي را خريداري كرده و نه براي خدمت مورد نظر شما درخواست داده است. در اينجا اصطلاحا مي‌گوييم نرخ تبديل سايت پايين است. چنين وبسايتي هر اندازه كه بازديدكننده بالايي نيز داشته باشد، بار هم راه به جايي نخواهد برد. بنابراين منظور از CRO همان روندي است كه در آن يك بازديدكننده به مشتري تبديل خواهد شد. هر اندازه كه اين نرخ بيشتر باشد، وضعيت بهتري را نشان مي‌دهد. چرا كه نشان‌دهنده فروش و سود بيشتر خواهد بود. اينكه چرا يك بازديدكننده تبديل به مشتري نمي‌شود دلايل مختلفي دارد. اما يكي از مهم‌ترين دلايل آن پايين بودن نرخ اينگيجمنت سايت است. اينگيجمنت ريت به معناي نرخ تعامل و مشاركت كاربران يك سايت محسوب مي‌شود. هر اندازه اين نرخ بالاتر باشد، بدين معني است كه آن سايت براي كاربران جذاب‌تر است و برعكس. خوب حال كه با اين مفاهيم آشنايي نسبي پيدا كرديد، بهتر است به سراغ اصل داستان برويم. در اين مقاله قصد داريم تا به 12 راهكار اساسي كه در افزايش نرخ تبديل سايت از طريق اينگيجمنت تاثيرگذار هستند اشاره كنيم. دقت كنيد كه اين 12 راهكار از سوي اعضاي شوراي توسعه فوربس توصيه شده است.
آموزش كافي ارائه دهيد
آموزش در سايت
بسياري از مردم در فضاي مجازي و اينترنت به دنبال كسب يادگيري هستند. كافي است برخي كيوردهاي پرطرفدار فضاي اينترنت را بررسي كنيم، بسياري از آنها در اين حوزه قرار دارند. مردم حتي برخي نكات ساده مربوط به كار كردن با شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام را در اينترنت جستجو كرده و به دنبال يادگيري هستند، چه برسد به موضوعات مهم‌تر و اساسي‌تر. به همين دليل تلاش كنيد در راستاي موضوع وبسايت خود آموزش‌هاي اساسي به آنها اراده دهيد. به عنوان مثال، اگر در زمينه فروش موبايل و لوازم مربوطه فعاليت داريد، بهتر است در خصوص مدل‌هاي مختلف گوشي تلفن همراه و كاركردهاي آن توليد محتوا كنيد. با اين كار مخاطبان درگير سايت شما شده و از طريق كامنت‌گذاري سعي در مشاركت خواهند كرد. ضمن آنكه شما به آنها چيز جديدي ياد داده‌ايد. بنابراين اين موضوع در وفادارسازي‌شان تاثير خواهد گذاشت. تمامي اين مسائل در افزايش نرخ تبديل سايت موثر خواهد بود.
پيام‌هاي خود را شخصي كنيدشخصي‌سازي پيام به طور كل نقش زيادي در جلب توجه افراد دارد. فرض كنيد فردي شما را به اسم صدا بزند، چه تاثيري بر روي شما خواهد گذاشت؟ قطعا احساس راحتي بيشتري خواهيد كرد. اين موضوع در امر توليد محتوا نيز تاثيرگذار است. بنابراين چه در توليد محتوا براي وبسايت و چه در برخورد مستقيم و تلفني يا ايميلي با مشتري، سعي كنيد كه از اين تكنيك تا حد امكان استفاده كنيد. البته كه نوع برخي از كسب‌وكارها به گونه‌اي است كه كمتر مي‌توان در توليد محتوا از اين تكنيك استفاده كرد. اما به طور كل مي‌توان تا حد قابل توجهي از ميزان رسميت و خشك بودن محتوا كاست. بنابراين شخصي‌سازي پيام مي‌تواند تا حد زيادي به جلب مشاركت كاربران و به دنبال آن افزايش نرخ CRO كمك كند.
بين مشتريان جديد و مشتريان بازگشتي تفاوت قائل شويد
حفظ مشتري باعث افزايش نرخ تبيدل سايت مي شود
يك روش عملي براي افزايش نرخ اينگيجمنت و به دنبال آن افزايش نرخ تبديل، تفاوت بين برخورد با مشتريان جديد و مشتريان قديمي است كه دوباره به وبسايت مراجعه يا با ما تماس مي‌گيرند. افرادي كه جزء مشتريان قديمي هستند را بايد از طريق برخي پيام‌ها كه به ايميل يا شماره آنها ارسال مي‌شود، وفادار كنيم كه به آن وفادارسازي مشتري مي‌گويند. در عوض براي مشتريان جديد بيشتر مساله اعتماد و بازگشت دوباره آنها مهم است. بنابراين نوع محتوا ارائه شده براي اين دو دسته معمولا بايد متفاوت باشد.
تغييرات كوچك ايجاد كنيدموثرترين تغييرات معمولا تغييرات كوچك هستند تا تغييرات بزرگ. بسياري از تغييرات كوچك هستند كه از طريق آنها مي‌توانيد نسبت به افزايش نرخ اينگيجمنت و افزايش نرخ تبديل خود اقدام كنيد. به عنوان مثال، ليستي از افرادي كه پيش‌تر مشتري شما بوده يا در وبسايت اظهارنظر مي‌كردند و اما اكنون خبري از آنها نيست، تهيه كنيد. سپس با آنها تماس بگيريد و علت را جويا شويد يا با ارسال يك محتوا جذاب به ايميل‌شان با آنها تعامل كنيد. بستگي به نوع كسب‌وكار و مشترياني كه داريد مي‌توانيد از اينگونه تغييرات كوچك براي افزايش اينگيجمنت ريت سايت استفاده كنيد. به عنوان مثال، امكان دارد در كامنت‌گذاري افراد، اطلاعات اضافه از آنها دريافت مي‌كنيد كه باعث مي‌شود كمتر به ارائه اظهارنظر ترغيب شوند. با حذف برخي از آنها، مشاهده مي‌كنيد كه نرخ اينگيجمنت سايت افزايش پيدا مي‌كند.
كيفيت محتوا را بالا ببريد
كيفيت محتوا باعث افزايش نرخ تبديل سايت مي شود
برخي از كسب‌وكارهاي اينترنتي صرفا به دنبال ارائه برخي مقالات بي‌كيفيت با انبوهي از كلمات تكراري براي فريب موتورهاي جستجو هستند. اين در حالي است كه اين موضوع نه تنها از چشم موتورهاي جستجو پنهان نمي‌ماند بلكه در افزايش نرخ تبديل CRO نيز اثر منفي خواهد گذاشت و برعكس. يعني اگر محتوا ارئه شده از كيفيت لازم برخوردار باشد، نه تنها مخاطب را تشويق به ارائه نظر و كامنت مي‌كند، بلكه باعث مي‌شود تا وي آن مطالب را بازنشر دهد. حتي براي خود ما بارها اين مساله رخ داده است. بنابراين تا جايي كه مي‌توانيد كيفيت محتواهاي توليدي را افزايش دهيد، چيزي را به مخاطب عرضه كنيد كه دقيقا به دنبال آن است. در يك كلام مي‌توان گفت صرفا براي گوگل كار نكنيد، بلكه براي مخاطب كار كنيد!
بر روي سئو تمركز كنيد
سئو و بهينه سازي سايت
شايد اين مورد چندان نياز به گفتن نداشته باشد. افرادي كه به الفباي ديجيتال ماركتينگ نيز آشنايي ابتدايي دارند، كاملا در جريان هستند كه سئو و بحث بهينه‌سازي وبسايت تا چه اندازه در افزيش نرخ تبديل (Conversion Rate Optimization) آن موثر خواهد بود. بنابراين تلاش كنيد بر روي اين موضوع تمركز داشته باشيد. از متخصصان سئو كمك گرفته و با تغييراتي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو ايجاد مي‎‌شود، آشنايي داشته باشيد ته به مرور بتوانيد اينگيجمنت ريت سايت را افزايش دهيد.

طراحي سايت
چت زنده را فعال كنيدسازوكاري را طراحي كنيد كه از طريق آن مشتريان شما بتوانند به صورت زنده با مسئولين فروش سايت صحبت كنند. بسياري از مشتريان بعد از ورود به سايت با سوالات متعددي روبرو مي‌شوند. ممكن است برخي از آنها در خصوص خريد محصولات يا استفاده از تخفيف سوالاتي داشته باشند. بايد سازوكاري چت زنده را براي آنها فعال كنيد تا بتوانند سوالات خود را از شما بپرسند. اين مساله بر تعامل و مشاركت مشتريان تاثير بسزايي خواهد گذاشت و باعث جذب و ايجاد علاقه در آنها خواهد شد. موضوعي كه در نهايت بر افزايش نرخ تبديل اثر مستقيم خواهد گذاشت.
آناليز كنيد
آناليز سايت
شما بايد در طول زمان سفر مشتري او را همراهي كنيد و با استفاده از ابزارهاي سئو تشخيص دهيد كه چه چيزي برايش مهم است. به عنوان مثال، كدام صفحات يا مطالب را بيشتر مي‌پسندد يا آنكه كدام صفحات حس خوبي به مشتري نمي‌دهد. با اين كار مي‌توانيد نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كرده تا بر روي آنها بيشتر تمركز كنيد. به عنوان مثال، ممكن است برخي از موضوعات بيشتر براي مخاطبان جذاب باشد، بنابراين بايد بيشتر بر روي آنها وقت گذاشته و توليد محتوا كنيد. به طور كل، بايد به طور مرتب اطلاعات پيرامون سايت را بررسي و تجزيه و تحليل كنيد تا با استفاده از آنها بتوانيد نرخ تبديل يا CRO را افزايش دهيد.
دائما تست و بررسي كنيد
تست و بررسي سايت
براي افزايش نرخ اينگيجمنت بايد تمام عوامل يك كسب‌وكار دست به دست هم بدهند. يعني از بخش پشتيباني تا مسئولين مستقيم فروش و بازاريابي دست به دست هم دهند. چرا كه هر كدام از آنها مي‌توانند از يك طريق براي افزايش نرخ تبديل تلاش كنند. هر چند كه در اين كار ممكن است كه تيم ديجيتال ماركتينگ يا تيم پشتيباني وظيفه بيشتري بر عهده داشته باشند. اما به طور كل بايد دائما و به طور پيوسته روند سايت را چك كنيد. موضوعات و موارد محتلف را كه براي كاربران مهم است را ارزيابي كنيد تا بتوانيد نقاط ضعف خود را بررسي كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از نظرات خود مشتريان نيز استفاده كنيد.

طراحي سايت ديجي كالا
اقدامات خودكار را تنظيم كنيدعلاوه بر اقداماتي كه افراد و تيم ديجيتال ماركتينگ يا ساير بخش‌ها مي‌توانند براي بهبود نرخ تبديل انجام دهند، مي‌توان از طريق در نظر گرفتن برخي اقدامات خودكار نيز اين كار را انجام داد. به عنوان مثال، چنانچه مخاطب در سايت شما ايميل خود را وارد كرد بايد به صورت خودكار براي او ايميل خاص ارسال شود. يا آنكه براي برخي موضوعات امتياز خاصي را تعيين كنيد كه در صورت به حد نصاب رسيدن، اقدام خاصي صورت گيرد. به عنوان مثال، چنانچه يك مشتري چندين بار از سايت شما خريد انجام دهد، به صورت خودكار بتواند از برخي مزاياي خاص برخوردار شود. علاوه بر اين مثال‌ها مي‌توان برخي موضوعات ديگر را نيز در نظر گرفت كه بستگي به هدف وبسايت مي‌تواند متفاوت باشد.
از قوانين بازي‌سازي استفاده كنيدامروزه گيميفيكشن نقش قابل توجهي در افزايش نرخ اينگيجمنت بازي مي‌كند. بنابراين مي‌توانيد از قواعد بازي براي افزايش نرخ تبديل سايت خود استفاده كنيد. قواعد بازي شامل رقابت، جايزه و برخي موارد ديگر است. به عنوان مثال، افرادي كه خريد آنها به چند بار برسد بتوانند از برخي مزاياي خاص استفاده كنند. اين مساله به موضوع و هدف كسب‌وكار شما بستگي داشته و مي‌تواند متفاوت باشد. اما به هر حال، بايد بتوانيد از طريق قواعد بازي مخاطب را بيشتر درگير كنيد.

طراحي سايت املاك
بر روي مخاطبان هدف تمركز كنيدبسياري از كسب‌وكارهاي اينترنتي تلاش دارند به هر نحوي كه شده انبوهي از مخاطبان را به سايت خود آورند. در حالي كه اين يك سياست غلط و باعث كاهش نرخ تبديل CRO سايت خواهد شد. بهتر است بر روي موضوعاتي دست به توليد محتوا بزنيد كه مختص مخاطب شما بوده تا هنگام ورود به سايت نيز از خدمات و محصولات شما استفاده كند. بنابراين مخاطب ارگانيك نيز يكي از موارد مهم در افزايش نرخ اينگيجمنت خواهد بود.
به 12 راهكار اساسي جهت افزايش نرخ تبديل سايت از طريق نرخ اينگيجمنت پرداختيم. با اين حال، ممكن است راهكارهاي ديگري نيز براي اين كار وجود داشته باشد. از جمله آنكه حتما امكان اظهارنظر در سايت خود را فعال كنيد يا آنكه از طريق فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي نيز براي خود مخاطب جذب كنيد. اكنون وقت آن است كه از اين راهكارها جهت بالا بردن نرخ تبديل سايت خود اقدام كنيد.

12 توصيه كاربردي براي افزايش نرخ تبديل سايت از طريق اينگيجمنت

براي آن دسته از افرادي كه در حوزه بازاريابي اينترنتي يا به طور اختصاصي ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي‌كنند، نرخ تبديل (Conversion Rate Optimization) يك معيار بسيار اساسي محسوب مي‌شود. در كسب‌وكارهاي اينترنتي معمولا فروش از طريق يك دكمه فراخوان يا اقدام به عمل صورت مي‌گيرد كه بايد آن را بسيار هوشمندانه طراحي كرد. به هر حال اگر قصد داريد كه سايت شما اعتماد كامل بازديدكنندگان را جذب كند، بايد تلاش كنيد كه بسيار جذاب و تعاملي باشد. يكي از بهترين راه‌ها براي افزايش نرخ تبديل، تعاملي بودن وبسايت و علاقمندي كاربران به آن است. به هر اندازه كه نرخ تبدل ياCRO يك سايت بالاتر برود، به همان ميزان نيز فروش شما بالاتر خواهد رفت. اما منظور از نرخ تبديل چيست؟

فرض كنيد مخاطب به سايت شما وارد مي‌شود، ممكن است حتي براي دقايق طولاني نيز حضور داشته باشد. اما در نهايت آن چيزي كه مدنظر شما بوده را انجام نداده است. يعني نه محصولي را خريداري كرده و نه براي خدمت مورد نظر شما درخواست داده است. در اينجا اصطلاحا مي‌گوييم نرخ تبديل سايت پايين است. چنين وبسايتي هر اندازه كه بازديدكننده بالايي نيز داشته باشد، بار هم راه به جايي نخواهد برد. بنابراين منظور از CRO همان روندي است كه در آن يك بازديدكننده به مشتري تبديل خواهد شد. هر اندازه كه اين نرخ بيشتر باشد، وضعيت بهتري را نشان مي‌دهد. چرا كه نشان‌دهنده فروش و سود بيشتر خواهد بود. اينكه چرا يك بازديدكننده تبديل به مشتري نمي‌شود دلايل مختلفي دارد. اما يكي از مهم‌ترين دلايل آن پايين بودن نرخ اينگيجمنت سايت است. اينگيجمنت ريت به معناي نرخ تعامل و مشاركت كاربران يك سايت محسوب مي‌شود. هر اندازه اين نرخ بالاتر باشد، بدين معني است كه آن سايت براي كاربران جذاب‌تر است و برعكس. خوب حال كه با اين مفاهيم آشنايي نسبي پيدا كرديد، بهتر است به سراغ اصل داستان برويم. در اين مقاله قصد داريم تا به 12 راهكار اساسي كه در افزايش نرخ تبديل سايت از طريق اينگيجمنت تاثيرگذار هستند اشاره كنيم. دقت كنيد كه اين 12 راهكار از سوي اعضاي شوراي توسعه فوربس توصيه شده است.
آموزش كافي ارائه دهيد
آموزش در سايت
بسياري از مردم در فضاي مجازي و اينترنت به دنبال كسب يادگيري هستند. كافي است برخي كيوردهاي پرطرفدار فضاي اينترنت را بررسي كنيم، بسياري از آنها در اين حوزه قرار دارند. مردم حتي برخي نكات ساده مربوط به كار كردن با شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام را در اينترنت جستجو كرده و به دنبال يادگيري هستند، چه برسد به موضوعات مهم‌تر و اساسي‌تر. به همين دليل تلاش كنيد در راستاي موضوع وبسايت خود آموزش‌هاي اساسي به آنها اراده دهيد. به عنوان مثال، اگر در زمينه فروش موبايل و لوازم مربوطه فعاليت داريد، بهتر است در خصوص مدل‌هاي مختلف گوشي تلفن همراه و كاركردهاي آن توليد محتوا كنيد. با اين كار مخاطبان درگير سايت شما شده و از طريق كامنت‌گذاري سعي در مشاركت خواهند كرد. ضمن آنكه شما به آنها چيز جديدي ياد داده‌ايد. بنابراين اين موضوع در وفادارسازي‌شان تاثير خواهد گذاشت. تمامي اين مسائل در افزايش نرخ تبديل سايت موثر خواهد بود.
پيام‌هاي خود را شخصي كنيدشخصي‌سازي پيام به طور كل نقش زيادي در جلب توجه افراد دارد. فرض كنيد فردي شما را به اسم صدا بزند، چه تاثيري بر روي شما خواهد گذاشت؟ قطعا احساس راحتي بيشتري خواهيد كرد. اين موضوع در امر توليد محتوا نيز تاثيرگذار است. بنابراين چه در توليد محتوا براي وبسايت و چه در برخورد مستقيم و تلفني يا ايميلي با مشتري، سعي كنيد كه از اين تكنيك تا حد امكان استفاده كنيد. البته كه نوع برخي از كسب‌وكارها به گونه‌اي است كه كمتر مي‌توان در توليد محتوا از اين تكنيك استفاده كرد. اما به طور كل مي‌توان تا حد قابل توجهي از ميزان رسميت و خشك بودن محتوا كاست. بنابراين شخصي‌سازي پيام مي‌تواند تا حد زيادي به جلب مشاركت كاربران و به دنبال آن افزايش نرخ CRO كمك كند.
بين مشتريان جديد و مشتريان بازگشتي تفاوت قائل شويد
حفظ مشتري باعث افزايش نرخ تبيدل سايت مي شود
يك روش عملي براي افزايش نرخ اينگيجمنت و به دنبال آن افزايش نرخ تبديل، تفاوت بين برخورد با مشتريان جديد و مشتريان قديمي است كه دوباره به وبسايت مراجعه يا با ما تماس مي‌گيرند. افرادي كه جزء مشتريان قديمي هستند را بايد از طريق برخي پيام‌ها كه به ايميل يا شماره آنها ارسال مي‌شود، وفادار كنيم كه به آن وفادارسازي مشتري مي‌گويند. در عوض براي مشتريان جديد بيشتر مساله اعتماد و بازگشت دوباره آنها مهم است. بنابراين نوع محتوا ارائه شده براي اين دو دسته معمولا بايد متفاوت باشد.
تغييرات كوچك ايجاد كنيدموثرترين تغييرات معمولا تغييرات كوچك هستند تا تغييرات بزرگ. بسياري از تغييرات كوچك هستند كه از طريق آنها مي‌توانيد نسبت به افزايش نرخ اينگيجمنت و افزايش نرخ تبديل خود اقدام كنيد. به عنوان مثال، ليستي از افرادي كه پيش‌تر مشتري شما بوده يا در وبسايت اظهارنظر مي‌كردند و اما اكنون خبري از آنها نيست، تهيه كنيد. سپس با آنها تماس بگيريد و علت را جويا شويد يا با ارسال يك محتوا جذاب به ايميل‌شان با آنها تعامل كنيد. بستگي به نوع كسب‌وكار و مشترياني كه داريد مي‌توانيد از اينگونه تغييرات كوچك براي افزايش اينگيجمنت ريت سايت استفاده كنيد. به عنوان مثال، امكان دارد در كامنت‌گذاري افراد، اطلاعات اضافه از آنها دريافت مي‌كنيد كه باعث مي‌شود كمتر به ارائه اظهارنظر ترغيب شوند. با حذف برخي از آنها، مشاهده مي‌كنيد كه نرخ اينگيجمنت سايت افزايش پيدا مي‌كند.
كيفيت محتوا را بالا ببريد
كيفيت محتوا باعث افزايش نرخ تبديل سايت مي شود
برخي از كسب‌وكارهاي اينترنتي صرفا به دنبال ارائه برخي مقالات بي‌كيفيت با انبوهي از كلمات تكراري براي فريب موتورهاي جستجو هستند. اين در حالي است كه اين موضوع نه تنها از چشم موتورهاي جستجو پنهان نمي‌ماند بلكه در افزايش نرخ تبديل CRO نيز اثر منفي خواهد گذاشت و برعكس. يعني اگر محتوا ارئه شده از كيفيت لازم برخوردار باشد، نه تنها مخاطب را تشويق به ارائه نظر و كامنت مي‌كند، بلكه باعث مي‌شود تا وي آن مطالب را بازنشر دهد. حتي براي خود ما بارها اين مساله رخ داده است. بنابراين تا جايي كه مي‌توانيد كيفيت محتواهاي توليدي را افزايش دهيد، چيزي را به مخاطب عرضه كنيد كه دقيقا به دنبال آن است. در يك كلام مي‌توان گفت صرفا براي گوگل كار نكنيد، بلكه براي مخاطب كار كنيد!
بر روي سئو تمركز كنيد
سئو و بهينه سازي سايت
شايد اين مورد چندان نياز به گفتن نداشته باشد. افرادي كه به الفباي ديجيتال ماركتينگ نيز آشنايي ابتدايي دارند، كاملا در جريان هستند كه سئو و بحث بهينه‌سازي وبسايت تا چه اندازه در افزيش نرخ تبديل (Conversion Rate Optimization) آن موثر خواهد بود. بنابراين تلاش كنيد بر روي اين موضوع تمركز داشته باشيد. از متخصصان سئو كمك گرفته و با تغييراتي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو ايجاد مي‎‌شود، آشنايي داشته باشيد ته به مرور بتوانيد اينگيجمنت ريت سايت را افزايش دهيد.

طراحي سايت
چت زنده را فعال كنيدسازوكاري را طراحي كنيد كه از طريق آن مشتريان شما بتوانند به صورت زنده با مسئولين فروش سايت صحبت كنند. بسياري از مشتريان بعد از ورود به سايت با سوالات متعددي روبرو مي‌شوند. ممكن است برخي از آنها در خصوص خريد محصولات يا استفاده از تخفيف سوالاتي داشته باشند. بايد سازوكاري چت زنده را براي آنها فعال كنيد تا بتوانند سوالات خود را از شما بپرسند. اين مساله بر تعامل و مشاركت مشتريان تاثير بسزايي خواهد گذاشت و باعث جذب و ايجاد علاقه در آنها خواهد شد. موضوعي كه در نهايت بر افزايش نرخ تبديل اثر مستقيم خواهد گذاشت.
آناليز كنيد
آناليز سايت
شما بايد در طول زمان سفر مشتري او را همراهي كنيد و با استفاده از ابزارهاي سئو تشخيص دهيد كه چه چيزي برايش مهم است. به عنوان مثال، كدام صفحات يا مطالب را بيشتر مي‌پسندد يا آنكه كدام صفحات حس خوبي به مشتري نمي‌دهد. با اين كار مي‌توانيد نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كرده تا بر روي آنها بيشتر تمركز كنيد. به عنوان مثال، ممكن است برخي از موضوعات بيشتر براي مخاطبان جذاب باشد، بنابراين بايد بيشتر بر روي آنها وقت گذاشته و توليد محتوا كنيد. به طور كل، بايد به طور مرتب اطلاعات پيرامون سايت را بررسي و تجزيه و تحليل كنيد تا با استفاده از آنها بتوانيد نرخ تبديل يا CRO را افزايش دهيد.
دائما تست و بررسي كنيد
تست و بررسي سايت
براي افزايش نرخ اينگيجمنت بايد تمام عوامل يك كسب‌وكار دست به دست هم بدهند. يعني از بخش پشتيباني تا مسئولين مستقيم فروش و بازاريابي دست به دست هم دهند. چرا كه هر كدام از آنها مي‌توانند از يك طريق براي افزايش نرخ تبديل تلاش كنند. هر چند كه در اين كار ممكن است كه تيم ديجيتال ماركتينگ يا تيم پشتيباني وظيفه بيشتري بر عهده داشته باشند. اما به طور كل بايد دائما و به طور پيوسته روند سايت را چك كنيد. موضوعات و موارد محتلف را كه براي كاربران مهم است را ارزيابي كنيد تا بتوانيد نقاط ضعف خود را بررسي كنيد. براي اين كار مي‌توانيد از نظرات خود مشتريان نيز استفاده كنيد.

طراحي سايت ديجي كالا
اقدامات خودكار را تنظيم كنيدعلاوه بر اقداماتي كه افراد و تيم ديجيتال ماركتينگ يا ساير بخش‌ها مي‌توانند براي بهبود نرخ تبديل انجام دهند، مي‌توان از طريق در نظر گرفتن برخي اقدامات خودكار نيز اين كار را انجام داد. به عنوان مثال، چنانچه مخاطب در سايت شما ايميل خود را وارد كرد بايد به صورت خودكار براي او ايميل خاص ارسال شود. يا آنكه براي برخي موضوعات امتياز خاصي را تعيين كنيد كه در صورت به حد نصاب رسيدن، اقدام خاصي صورت گيرد. به عنوان مثال، چنانچه يك مشتري چندين بار از سايت شما خريد انجام دهد، به صورت خودكار بتواند از برخي مزاياي خاص برخوردار شود. علاوه بر اين مثال‌ها مي‌توان برخي موضوعات ديگر را نيز در نظر گرفت كه بستگي به هدف وبسايت مي‌تواند متفاوت باشد.
از قوانين بازي‌سازي استفاده كنيدامروزه گيميفيكشن نقش قابل توجهي در افزايش نرخ اينگيجمنت بازي مي‌كند. بنابراين مي‌توانيد از قواعد بازي براي افزايش نرخ تبديل سايت خود استفاده كنيد. قواعد بازي شامل رقابت، جايزه و برخي موارد ديگر است. به عنوان مثال، افرادي كه خريد آنها به چند بار برسد بتوانند از برخي مزاياي خاص استفاده كنند. اين مساله به موضوع و هدف كسب‌وكار شما بستگي داشته و مي‌تواند متفاوت باشد. اما به هر حال، بايد بتوانيد از طريق قواعد بازي مخاطب را بيشتر درگير كنيد.

طراحي سايت املاك
بر روي مخاطبان هدف تمركز كنيدبسياري از كسب‌وكارهاي اينترنتي تلاش دارند به هر نحوي كه شده انبوهي از مخاطبان را به سايت خود آورند. در حالي كه اين يك سياست غلط و باعث كاهش نرخ تبديل CRO سايت خواهد شد. بهتر است بر روي موضوعاتي دست به توليد محتوا بزنيد كه مختص مخاطب شما بوده تا هنگام ورود به سايت نيز از خدمات و محصولات شما استفاده كند. بنابراين مخاطب ارگانيك نيز يكي از موارد مهم در افزايش نرخ اينگيجمنت خواهد بود.
به 12 راهكار اساسي جهت افزايش نرخ تبديل سايت از طريق نرخ اينگيجمنت پرداختيم. با اين حال، ممكن است راهكارهاي ديگري نيز براي اين كار وجود داشته باشد. از جمله آنكه حتما امكان اظهارنظر در سايت خود را فعال كنيد يا آنكه از طريق فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي نيز براي خود مخاطب جذب كنيد. اكنون وقت آن است كه از اين راهكارها جهت بالا بردن نرخ تبديل سايت خود اقدام كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 54
  • بازدید کلی : 2156
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی